Lietuvos įmonių katalogas – informatyvaus minimalizmo pavyzdys

Lietuvos įmonių katalogasLietuvos įmonių katalogas – nepaprastai pravartus. Čia ne tik įmonių pavadinimai, rekvizitai, bet ir komentarai. Svarbu, kad būtų informatyvu, bet to negana. Informacija turėtų būti nechaotiška. Šiuo požiūriu palaikome minimalizmo šalininkus.

Minimalizmas – ne tik interjere

Informatyvu ir minimalistiška? Taip! Kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, ši kombinacija yra reali.

Informacija gali būti gera, tačiau išmėtyta bet kaip. Jos gali būti itin daug. Bet svarbu, kaip viskas pateikta. Informatyvu – nebūtinai milijonai gigabaitų duomenų. Ir net tada, kai kataloge yra tūkstančių įmonių sąrašas, svetainės lankytojai nori rasti viską greitai ir patogiai.

Kaip minimalistinis interjeras gali būti ir tvarkingas, ir dailus, ir komfortiškas, taip ir Lietuvos įmonių katalogas gali pasižymėti kuo puikiausiomis savybėmis ir reprezentuoti neperkrautą dizainą.

Kad portale pateikiami duomenys nepasimestų ir kad vartotojai kuo lengviau suieškotų tai, ko reikia, kuriamos kategorijos. O jose – smulkesnės sritys. Kiekvienoje iš sričių yra nemažai verslo įmonių. Padirbėta iš peties, praleista ne viena valanda dirbant ir skirta daug pastangų.

Verslo situacija šalyje

Natūralu: vienos įmonės išgyvena kone krizinį laikotarpį, kitos tuo pat metu skaičiuoja rekordinį pelną. Kuriant verslą tikimasi, kad sėkmė nenusigręš. Kai kurioms komandoms iš tiesų pasiseka. Metų metus kontroliuojami įvairiausi procesai ir kryptingai siekiama tikslų. Jeigu situacija įmonės viduje gera, tai ir paslaugos teikiamos kuo sklandžiau.

Lietuvos įmonių katalogas yra priemonė pasižvalgyti po skirtingų veiklos sričių įmones. Galima suformuluoti keletą išvadų:

  1. Šalyje veikia visokiausių krypčių įmonės.
  2. Kai kurie pavadinimai itin skambūs.
  3. Vieni rinkos dalyviai pelno pagyras, o kiti kritikuojami.

Nuolatinis ėjimas pirmyn

Akivaizdu, kad turint verslą susikoncentruojama į tikslą. Tai nuolatinis ėjimas pirmyn.

Jei jūsų įmonė yra verslo kataloge, tai ženklas, kad vykdote ekonominę veiklą. Solidu, ar ne? Lyg ir taip, tačiau užmigti ant laurų nėra gerai. Pavyzdžiui, kokia nors elektroninė parduotuvė. Viskas patogiai sudėliota, dailus apipavidalinimas, platus prekių pasirinkimas… Tačiau po kurio laiko užsukate vėl ir naršyklėje vaizdas jau kitoks. Naudos davę sprendimai arba patobulinti, arba pakeisti naujais – tokiais, kurie turėtų suteikti dar daugiau privalumų. Kitas pavyzdys – kompanijų logotipai. „Coca-Cola“, „Apple“ – puikus įrodymas, kad ištobulintas logotipas laikui bėgant koreguojamas. Net jei dizainas minimalistinis, vis tiek randama ką padailinti. Arba atšviežinti.

Turėti tikslą svarbu ir naujai įstaigai, ir seniai veikiančiai, globaliai kompanijai. O rinkoje paaiškės, ar dirbama tikslingai.

Ką veikia skambučių centras

Lietuvoje kelią pradeda skintis nauja paslauga – skambučių centras (angl. Call-center). Skambučių centras yra įmonė, kuri užsiima skambučiais verslo ir privatiems klientams. Situacijų būna gana įvairių, tad norėtųsi šiek tiek plačiau apžvelgti tam tikrus momentus, kai skambučių centrai sutaupo nemažai pinigų didelėms paslaugų įmonėms.

Privačių klientų skambučiai. Kiekvieną kartą, kai klientas skambina pasiteirauti apie paslaugą, savo statusą ar problemą, jis tikisi tam tikros pagalbos ir informacijos. Informaciniai telefonai ir resursai internete ne visada gali suteikti asmeniškos informacijos, todėl reikia pačioje įmonėje sukurti keletą darbo vietų, kurios nieko kito neveiktų, tik atsakinėtų į klientų skambučius. Kam steigti tas vietas, jei galima užsisakyti tokią paslaugą iš skambučių centro?..

Verslo klientų skambučiai. Jei paslauga teikiama tik verslo klientams, arba reikalinga atskiras aptarnavimas, taip pat gali būti reikalingas papildomos darbo vietos kūrimas tam, kad būtų galima kokybiškai aptarnauti verslo klientus. Skambučių centras tai nesunkiai gali padaryti.

Pardavimų skambučiai (telemarketingas). Taip, tai tie patys įkyrūs skambučiai žmonėms, kurių metu siūloma pasikeisti mobiliojo ryšio operatoriaus planą ar nusipirkti kokį puodą, kurį reklamuoja per televiziją. Jų metu paprastai yra pristatoma speciali nuolaida ir stengiamasi žmogui parduoti tam tikrą prekę ar paslaugą.

Apklausos. Ar teko atsakinėti keletą klausimų apie tam tikro prekės ženklo kokybę, paslaugą ir kitus dalykus? Jei taip, tai žinote, kaip viskas vyksta – paskambina operatorė ir paklausia ar turite laiko keliems klausimams. Tada klausia ir atsakymus pildo pas save anketoje. Toliau anketos duomenys apdorojami ir pateikiami telefoninės apklausos duomenys.

Susitikimų organizavimo skambučiai. Ne visas paslaugas galima parduoti telefonu ar internetu. Kai kuriais atvejais, tai geriausiai daryti gyvo susitikimo metu. Tokios paslaugos gali būti teisininkų, finansinės, ryšių su visuomene ir t.t. Norint vadybininkui palengvinti gyvenimą ir leisti jam dirbti tiesioginį savo darbą, skambučių centras jam gali suorganizuoti susitikimus. Tai daroma gana paprastai. Išsiaiškinama, kokios įmonės yra potencialūs klientai, tada skambinama įmonės vadovams ir bandoma įtikinti, kad jiems reikia skirti laiko svarbiam susitikimui, kurio metu bus pateiktas svarbus pasiūlymas.

Pasveikinimo ir padėkos skambučiai. Ši skambučių rūšis Lietuvoje gana reta, tačiau kartais po sėkmingai parduoto daikto ar paslaugos, kai klientas ją gavo ar sėkmingai pasinaudojo yra daromas papildomas skambutis, kuriuo tiesiog padėkojama klientui, kad pasirinko būtent tą paslaugą, palinkima toliau ja naudotis, paraginama kreiptis dėl kitų paslaugų telefonu. Atrodo viskas labai paprasta, bet psichologiškai klientui toks skambutis reiškia labai daug.

Štai kuo užsiima visi skambučių centrai. Skirtumas tik kaip kokybiškai tai yra daroma, kaip gerai paruošti yra telemarketingo specialistai, kokiomis kalbomis kalbama su klientais. Didžiosios paslaugų įmonės steigia savo centrus, tačiau po truputį atsiranda ir nedidelių centrų, teikiančių paslaugas ir nedidelėms įmonėms.