Kaip vyksta reputacijos valdymas naudojant SEO

Turbūt teko girdėti terminą reputacijos valdymas internete? Paprastai su reputacija dirba ryšių su visuomene specialistai, tačiau jų darbas yra išmokyti viešus asmenis bendrauti su aplinka internetu – nesikeikti viešojoje erdvėję, nerašinėti įžeidžiančių komentarų facebooke ir t.t SEO specialistai gali prisidėti tik prie tam tikrų rezultatų paieškoje.

Sakykime, internete pasirodė „negražus“ straipsnis apie tam tikrą žmogų, įmonę, ar organizaciją. Galima pradėti ilgus teisminius procesus, kuriais būtų įrodyta, kad tai šmeižtas ir tada autorius privalės viską išimti. Tai trunka ilgai, kainuoja daug, o kartais gali taip paaiškėti, kad tai visai ir ne šmeižtas… Kitas būdas yra tą neigiamą straipsnį paslėpti antrame ar net trečiame rezultatų puslapyje. Kaip tai daroma? Apie reputacijos valdymą internete kalbėjomės su Taurusmedia.lt vadovu Mantu A.

Išimti puslapį iš interneto nesant jo šeimininku beveik neįmanoma. Lieka tik vienas kelias, nustumti jį į antrą puslapį, kad didžioji dauguma lankytojų jo tiesiog nepamatytų. Pirmiausia išsiaiškinami tikslūs raktiniai žodžiai, kuriuos įvedus paieškoje matomas „negeras“ puslapis. Tada dirbama su savais puslapiais siekiant juos optimizuoti tais raktažodžiais, kad jie būtų pajėgūs konkuruoti su „kenkėju“. Greičiausiai tas puslapis vis dar bus matomas pirmajame puslapyje, todėl prireiks pagalbos iš stiprių sąjungininkų.

Pirmiausia gerai optimizuojami įvairių verslo katalogų aprašymai. VZ.rekvizitai.lt yra pagrindinis, tada eina imones.lt, visalietuva.lt, 118.lt ir kiti. Dirbama su visais verslo katalogais. Būtinai kiekvienas jų turi turėti unikalų pristatymą, nes kopijuotą Google rodo tarp pasikartojančių rezultatų. Unikalus tekstas turi būti optimizuotas jau išsiaiškintiems raktažodžiams. Po keleto savaičių verslo katalogų reklama turėtų aplenkti „negerą“ puslapį. Bet 3 ar 4 rezultatų pasikeitimas vis dar neišstumia „kenkėjo“ iš pirmojo puslapio.

Tada imamasi „sunkiosios artilerijos“ – straipsnių žiniasklaidoje ir teminiuose tinklaraščiuose. Reikia jų parašyti bent 3. Kyla problema – tokie straipsniai pirmose pozicijose būna gana neilgai. Per keletą dienų jie nukrenta žemyn. Tam, kad taip nenutiktų, reikalinga paspirtis iš SEO straipsnių. Jie padeda kurį laiką išlaikyti aukštas pozicijas.

Dar trūksta puslapių? Bent vienas jų galėtų būti profesionaliai sukurtas video klipas su itin geru aprašymu ir daug nuorodų. Jau rašėte SEO straipsnius, tad juose reiktų pridėti ir tą video. Konkurencija Lietuvoje nedidelė, tad video iškelti netruks daug laiko.

Dar galite paeksperimentuoti su Facebooko puslapio aprašymais. Jei reikia „gelbėti“ asmenį, tai socialinių tinklų anketos turėtų eiti pirmoje vietoje.

Tiesiog reikia sukurti tam tikrą turinio strategiją, kad būtų galima kaip įmanoma greičiau pakilti aukščiau už tą „blogą“ puslapį. Kaip tai padaryti? Čia padės SEO profesionalai, kurie užsiims ir turinio strategija. Bet turinio strategija užsiimti gali ir ryšių su visuomene agentūros. Problema ta, kad jie turinį pagamins tikrai kokybišką, bet ar sugebės jį pakelti aukščiau paieškoje?..

Kas yra SEO paslaugos ir SEO straipsniai?

SEO paslaugosSEO kas tai?

Internetinės reklamos įrankis. SEO paslaugų dėka galite išsikelti savo svetainė paieškos sistemose, pagal norimus raktažodžius, didinti natūralų lankytojų srautą. SEO paslaugos vis labiau populiarėja tarp Lietuvos įmonių. Ir vis dažniau užsakoma iškelti svetainę ne Lietuvos rinkoje, bet JAV, DE ar UK. Verslininkai jau įvertino SEO paslaugų naudą, tad puikiai suprantą, kad šį įrankį galima naudoti visame pasaulyje. SEO paslaugų dėka jūsų naujas projektas, gali per tam tikrą laiką pritraukti lankytojus ir sugeneruoti didesnes pajamas. Pagrindinis aspektas, kuris vis dažniau įgauna svarbą, tai kaip išsirinkti SEO agentūrą ar SEO specialistą. Didėjant šių paslaugų paklausai, elementaria didėja ir pasiūla. Renkantis paslaugos tiekėją reikia pirmiausia įvertinti atliktus darbus. Jie geriausiai parodo, kokius rezultatus gali pasiekti SEO agentūra ir ar ji aplamai gali tai atlikti. Dar vienas svarbus momentas, ar SEO specialistai dirbo su itin konkurencingais raktažodžiais. Juk skiriasi žinių bagažas, kuris reikalingas norint iškelti svetainę pagal silpnus ir aukštos konkurencijos raktažodžius.

SEO straipsniai kas tai?

Trumpiausias apibūdinimas – donorai. SEO straipsniai, tai pagalba jūsų projektui. Įsivaizduokite visiškai naują projektą su nauju domenu ir kliento tikslus konkuruoti su 10 metų rinkoje dirbančiomis įmonėmis. Norint iškliti paieškos sistemose reikės daug donorų, kitaip sakant draugų, kurie rekomenduotu jus. Konkuruojant dėl pirmos vietos, jums prireiks didesnio kiekio atgalinių nuorodų nei turi SEO konkurentas. SEO specialistai rinkdami atgalines nuorodas naudojasi SEO straipsniai. Bendrai kalbant, jie kuria atgalines nuorodas. Yra rašomi straipsniai, kuriuose talpinamos aktyvios nuorodos į jūsų svetainę. Tokiu būdų jūsų projektas įgauna jėgų, siekiant konkuruoti su kitais puslapiais.

Kaip naudoti SEO straipsnius?

Kas per daug, tas nesveika. Tikriausiai esate girdėję šią patarlę. Taip ir su SEO straipsniais jie duoda naudą, jeigu saikingai juos naudojate. Pirmiausia, reikia užtikrinti, kad svetainėje ar el.parduotuvėje esantis turinys būtų ypač kokybiškas, nuolat atnaujinamas. Objektyviai sužinoti turinio kokybę galite naudodamiesi „Google Analytics“ įrankiu. Vidutinis svetainėje praleidžiamas laikas ir atmetimo rodiklis, geriausiai parodo turinio kokybę. Tad jeigu jūsų turinys prastas, pirmiausia užsiimkite jo gerinimu. Tik kokybiškoms svetainėms rekomenduojama naudotis SEO straipsniais ir tokiu būdų kurti atgalines nuorodas.

Ar verta naudotis Google reklama?

Google reklamaVisagalė reklama ragina ieškoti naujų komunikacijos priemonių. Niekam nekyla abejonių – XXI amžiaus gigantas, vienijantis milijardus žmonių visame pasaulyje, yra internetas. Atlikti tyrimai patvirtino, kad Lietuvoje didžioji dalis prekių ir paslaugų ieškoma naudojantis Google paieškos sistema. Tai reiškia, kad jei norite būti matomi, jums bus reikalinga Google reklama.

Populiariausias pasirinkimas, užtikrinantis itin greitus ir aukštus rezultatus, yra Google AdWords reklama, leidžianti transliuoti skelbimus Google tinkle. Nors minėtoji priemonė verslo pasaulyje taikoma vis dažniau ir aktyviau, daugelis mūsų vis dar abejoja – ar tikrai AdWords paslauga padės pasiekti numatytus tikslus? O gal reklamuotis paieškos sistemoje – neverta?

Siekdami racionaliai įvertinti Google AdWords privalumus ir trūkumus, privalome išskirti itin patogią reklamos mokesčio sistemą. Priešingai nei daugelis kitų reklamos priemonių, Google reklama leidžia savarankiškai valdyti reklamos biudžetą, jį keisti, atsižvelgiant į pasiektus rezultatus, sustabdyti ir atnaujinti, kai to labiausiai reikia. Be to, reklama pagrįsta patogia apmokėjimo sistema (mokestis už paspaudimą) ir padeda kryptingai siekti užsibrėžtų tikslų – jūs mokate tik už tuos interneto vartotojus, kurie iš tiesų susidomi jūsų skelbimu, t. y. paspaudžia ant jūsų skelbimo nuorodos. Kadangi jūs nemokate už skelbimo parodymus, gaunate itin vertingą nemokamą reklamą, kuri didina jūsų įmonės ir prekinio ženklo žinomumo rodiklius.

Atlikti tyrimai patvirtino, kad interneto vartotojai vertina Google reklamą dėl išskirtinio jos pobūdžio, t. y., priešingai nei kitos reklamos formos, Google reklama nėra nei erzinanti, nei įkyri. Ji rodoma tik asmenims, vedantiems atitinkamą raktinę frazę į Google paieškos laukelį. Kitaip sakant, reklama rodoma tik jūsų prekėmis ar paslaugomis susidomėjusiems potencialiems klientams.

Dar vienas privalumas – Google AdWords siūlo itin patogias reklamavimosi galimybes. Visų pirma, jūs turite gana didelius raidžių limitus, be to, galite įkelti pageidaujamus paveikslėlius. Didžiausias privalumas yra tai, kad minėtoji reklamos forma yra itin aktyvi ir numatytus rezultatus padeda pasiekti stulbinančiai greit – kasdien Google paieškos sistemoje apsilanko milžiniškas srautas žmonių, todėl galite būti tikri, kad būsite greitai pastebėti ir įvertinti.

Tiesa, jei norite pasiekti aukščiausių rezultatų, privalote bendradarbiauti su patikima internetinės rinkodaros įmone. Nepamirškite – tik ilgametę darbo patirtį turintys specialistai įvertins jūsų poreikius ir padės parinkti tinkamiausias reklamos formas, atitinkančias jūsų biudžetą. Sėkmingam reklamos įgyvendinimui būtina stebėti ir analizuoti duomenis, vertinti lankytojų elgesį, ieškant efektyviausių priemonių numatyto tikslo realizacijai.

 

SEO etapai

SEOauditReikia tikėtis, kad skaitantieji šį straipsnį jau supranta, jog SEO nėra kokia nors programa, kurią įsigijus ir paleidus iškart pasiekiamas laukiamas rezultatas – tai yra pakilęs internetinės svetainės reitingas paieškos sistemose. SEO – tai nuoseklus, laiko ir pastangų reikalaujantis darbas, susidedantis iš keleto vienas kitą papildančių etapų. Apie pagrindinius etapus pasakoja SEOaudit specialistai.

Skiriami 5 pagrindiniai SEO etapai.

    1. Rinkos ir konkurentų tyrimas. Pirmajame etape nustatoma, kokie raktiniai žodžiai yra esminiai, remiantis jų naudojimo dažnumu vartotojams naudojant pastaruosius paieškos sistemose. Taip pat išsiaiškinama, kas konkrečiu atveju yra kliento „draugai“ ir „priešai“: įvardijami pagrindiniai konkurentai, veikiantys toje nišoje, įvertinamas jų pajėgumas darbe su paieškos sistemomis bei išskiriami galimi partneriai, galintys prisidėti siekiant rezultato efektyvumo.
    2. Vidinis SEO. Paprasčiau tariant, tai darbas užsakovo svetainėje, peržiūrint ir sutvarkant ją taip, kad atitiktų visus internetiniams tinklapiams keliamus reikalavimus. Dirbama tiek techniškai su programiniu kodu, tiek su turiniu – taisomi esami tekstai ar papildoma naujais, nukreiptais į raktažodžius, geriausiai atspindinčius konkrečią rinką. Tuo siekiama, kad svetainė būtų tinkamai suprantama paieškos sistemoms, o potencialūsklientai rastų visą aktualią informaciją.
    3. Išorinis SEO. Šį etapą galima pavadinti svetainės populiarinimu už jos ribų, sukuriant atgalines nuorodas į užsakovo svetainę. Atgalinės nuorodos talpinamos naudojant keletą strategijų. Visų pirma, užmezgus ryšius su tos pačios veiklos srities partneriais internete, nuorodos talpinamos jų puslapiuose. Taip pat kuriami tekstai su integruotomis nuorodomis į konkrečią svetainę. Nuorodas efektyvu platinti forumuose, kuriuose lankosi tikslinės grupės atstovai bei vis labiau populiarėjančiuose socialiniuose tinklapiuose.
    4. Monotoringas. Nuolat prižiūrima, kokį efektyvumą duoda prieš tai analizuoti žingsniai. Stebima, kaip kyla užsakovo pozicijos paieškos sistemose, analizuojami užsakovų veiksmai, pasiekti rezultatai.
    5. Nuolatinis atnaujinimas, kaitos valdymas. SEO etapai nėra baigtiniai, jie nuolat kartojami. Būtina stebėti pokyčiuos konkrečioje rinkoje, sekti konkurentų žingsnius ir reaguojant į tai nuolat atnaujinti interneto svetainę.

Taigi, SEO yra ilgai trunkantis procesas. Jį patartina rinktis tiems, kurie nori ilgalaikių rezultatų, pasiekiamų ne per trumpą laiką.

Gydomės nuo blogų nuorodų

Išpublikavęs straipsnį pastebėjau, kad turiu dvi bjaurias nuorodas iš pornografinio turinio svetainių. Kaip jos ten papuolė – nežinau. Gal kažkas jas nusiuntė, nes nepatiko, kad šio blogo pavadinimas primena vieno populiaraus hostingo tiekėjo pavadinimą. Visko gali būti. O gal tos nuorodos čia buvo visada? Juk galėjo srveriai.lt būti registruotas jau seniau. Dabar tai jau nebesvarbu.

Duosiu pora patarimų jauniesiems blogeriams.

Stebėkite savo nuorodų kokybę. Niekada nežinai, kada jos suprastės dėl eilinių Penguin updeitų.

Nenaudokite automatinių įrankių, kurie kažkur submitina jūsų puslapį – į kategorijas ar kur kitur. Tai prie gero neprives. Greičiausiai ir pats papuoliau į tokias pinkles, kai pabdžiau pasinaudoti tokia paslauga.

Stenkites gauti tik gerų nuorodų. Nesivaikykite kiekybės, tik KOKYBĘ. jau geriau 1 kokybiška nuoroda iš pažįstamo blogerio tinklaraščio, nei 250 iš kažkokių neaiškios reputacijos indų už 10 dolerių.

Norodas gaukite iš socialinių tinklų, bet ne kažkokių spaminių komentarų. Komentarai nieko gero neduoda, tik gali sugadi nti visą reikalą. Tas pats su forumo komentarais ir parašais (signature). Google jau seniai išmoko juos atpažinti ir duoti mažai vertės.

Naudokitės keliais nemokamais įrankiais tokiais kaip OpenSiteExplorer.org ar LinkDiagnosis.com. Taip pat galima ir MajesticSEO.com bei krūva Chrome naršyklės pluginų. Nepamirškite ir Google Webmaster Tools. Tai galingas įrankis.

Kas dabar su šiuo blogu?

Nieko, tik reikės kurį laiką palaukti, kol tos blogos nuorodos dings iš google indekso. Tai gali užtrukti ir mėnesį, ir kelis. Aišku, tikiuosi, kad tai įvyks kuo greičiau.