SEO etapai

SEOauditReikia tikėtis, kad skaitantieji šį straipsnį jau supranta, jog SEO nėra kokia nors programa, kurią įsigijus ir paleidus iškart pasiekiamas laukiamas rezultatas – tai yra pakilęs internetinės svetainės reitingas paieškos sistemose. SEO – tai nuoseklus, laiko ir pastangų reikalaujantis darbas, susidedantis iš keleto vienas kitą papildančių etapų. Apie pagrindinius etapus pasakoja SEOaudit specialistai.

Skiriami 5 pagrindiniai SEO etapai.

    1. Rinkos ir konkurentų tyrimas. Pirmajame etape nustatoma, kokie raktiniai žodžiai yra esminiai, remiantis jų naudojimo dažnumu vartotojams naudojant pastaruosius paieškos sistemose. Taip pat išsiaiškinama, kas konkrečiu atveju yra kliento „draugai“ ir „priešai“: įvardijami pagrindiniai konkurentai, veikiantys toje nišoje, įvertinamas jų pajėgumas darbe su paieškos sistemomis bei išskiriami galimi partneriai, galintys prisidėti siekiant rezultato efektyvumo.
    2. Vidinis SEO. Paprasčiau tariant, tai darbas užsakovo svetainėje, peržiūrint ir sutvarkant ją taip, kad atitiktų visus internetiniams tinklapiams keliamus reikalavimus. Dirbama tiek techniškai su programiniu kodu, tiek su turiniu – taisomi esami tekstai ar papildoma naujais, nukreiptais į raktažodžius, geriausiai atspindinčius konkrečią rinką. Tuo siekiama, kad svetainė būtų tinkamai suprantama paieškos sistemoms, o potencialūsklientai rastų visą aktualią informaciją.
    3. Išorinis SEO. Šį etapą galima pavadinti svetainės populiarinimu už jos ribų, sukuriant atgalines nuorodas į užsakovo svetainę. Atgalinės nuorodos talpinamos naudojant keletą strategijų. Visų pirma, užmezgus ryšius su tos pačios veiklos srities partneriais internete, nuorodos talpinamos jų puslapiuose. Taip pat kuriami tekstai su integruotomis nuorodomis į konkrečią svetainę. Nuorodas efektyvu platinti forumuose, kuriuose lankosi tikslinės grupės atstovai bei vis labiau populiarėjančiuose socialiniuose tinklapiuose.
    4. Monotoringas. Nuolat prižiūrima, kokį efektyvumą duoda prieš tai analizuoti žingsniai. Stebima, kaip kyla užsakovo pozicijos paieškos sistemose, analizuojami užsakovų veiksmai, pasiekti rezultatai.
    5. Nuolatinis atnaujinimas, kaitos valdymas. SEO etapai nėra baigtiniai, jie nuolat kartojami. Būtina stebėti pokyčiuos konkrečioje rinkoje, sekti konkurentų žingsnius ir reaguojant į tai nuolat atnaujinti interneto svetainę.

Taigi, SEO yra ilgai trunkantis procesas. Jį patartina rinktis tiems, kurie nori ilgalaikių rezultatų, pasiekiamų ne per trumpą laiką.

Gydomės nuo blogų nuorodų

Išpublikavęs straipsnį pastebėjau, kad turiu dvi bjaurias nuorodas iš pornografinio turinio svetainių. Kaip jos ten papuolė – nežinau. Gal kažkas jas nusiuntė, nes nepatiko, kad šio blogo pavadinimas primena vieno populiaraus hostingo tiekėjo pavadinimą. Visko gali būti. O gal tos nuorodos čia buvo visada? Juk galėjo srveriai.lt būti registruotas jau seniau. Dabar tai jau nebesvarbu.

Duosiu pora patarimų jauniesiems blogeriams.

Stebėkite savo nuorodų kokybę. Niekada nežinai, kada jos suprastės dėl eilinių Penguin updeitų.

Nenaudokite automatinių įrankių, kurie kažkur submitina jūsų puslapį – į kategorijas ar kur kitur. Tai prie gero neprives. Greičiausiai ir pats papuoliau į tokias pinkles, kai pabdžiau pasinaudoti tokia paslauga.

Stenkites gauti tik gerų nuorodų. Nesivaikykite kiekybės, tik KOKYBĘ. jau geriau 1 kokybiška nuoroda iš pažįstamo blogerio tinklaraščio, nei 250 iš kažkokių neaiškios reputacijos indų už 10 dolerių.

Norodas gaukite iš socialinių tinklų, bet ne kažkokių spaminių komentarų. Komentarai nieko gero neduoda, tik gali sugadi nti visą reikalą. Tas pats su forumo komentarais ir parašais (signature). Google jau seniai išmoko juos atpažinti ir duoti mažai vertės.

Naudokitės keliais nemokamais įrankiais tokiais kaip OpenSiteExplorer.org ar LinkDiagnosis.com. Taip pat galima ir MajesticSEO.com bei krūva Chrome naršyklės pluginų. Nepamirškite ir Google Webmaster Tools. Tai galingas įrankis.

Kas dabar su šiuo blogu?

Nieko, tik reikės kurį laiką palaukti, kol tos blogos nuorodos dings iš google indekso. Tai gali užtrukti ir mėnesį, ir kelis. Aišku, tikiuosi, kad tai įvyks kuo greičiau.

Darau video iš nuotraukų su PhotoPeach

Nors Picasa ir valdo, bet kartais pasinaudoju internetiniais įrankiais, norėdamas sukurti kažką nestandartinio ir netradicinio. Taigi, išbandžiau PhotoPeach varikliuką. Visai paprastas ir neblogas.

Štai rezultatas:

Atostogos Egipte Spiralės forma

Atostogos Egipte paprastai

Viskas atrodo puikiai ir lengvai, nes kiekvienai fotkei galima uždėti komentarą, o taip pat ir nureguliuoti jo vietą bei rodymo greitį.

Tiesa, parsisiųsti video neina, jei nesusimoki 3 dolerių už mėnesio narystę. Verslas yra verslas – debesies technologija skaitosi šis nedidelis įrankis, o debesį reikia išlaikyti…

Diskus keičia virtualūs „draivai“

Internetas keičia mūsų įpročius. Seniau nešiodavomės krūva „flopikų“, bet jie buvo netalpūs ir dažnai duomenys pažeidžiami. Vėliau persimetėme ant kompaktinių diskų, kuriuos nešiodavomės specialiuose krepšiuose. Diskai dar atgyvena netapo, tačiau jų talpa buvo ribota. Viskas pasikeitė atsiradus Flash atminties kortelėms, kurias itin plačiai naudojame dabar. 8 GB atminties jau nieko nebestebina, todėl pamažu norma tampa 16 GB atmintis. Ar šios technologijos dienos suskaičiuotos, paaiškės artimiausiais metais, nes dabar jau nieko nebereikia nešiotis, nes visa atmintis gali būti patalpinta „debesyje“. „Debesis“ yra sąlyginis pavadinimas, skirtas apibūdinti tiesiog internete laikomai informacijai ir jos apdorojimui. Tai kur kas plačiau neihostingas ar Google Docs. Bet apie tai nesiplėskime…

Failus galima „nešiotis“ virtualiame diske, kuris dabar vadinamas „draivu“ arba „boksu“ nuo populiariausių virtualios atminties talpyklų pavadinimų DropBox ir SkyDrive. Iš esmės pakanka turėti keletą tarnybų, ir jas tinkamai grupuoti, kad galėtumėte laikyti labai daug informacijos.

Google Drive – Google tarnyba duoda nemokamus 5 GB atminties, nors Google Docs jau seniau buvo naudojamas, kaip talpykla įvairių tipų failams, ne tik dokumentams ar PDFams.

SkyDrive – Microsoft virtualus diskas su 7 GB nemokamos atminties ir integracija su biuro programomis debesyje – Microsoft Web Apps.

DropBox – tiesiog 5 GB diskas, kurio atmintį galima praplėsti pritraukiant naujus draugus. Už kiekvieną atvestą duodama papildomi 500 MB. (Daugiau informacijos>>>)

Box.com – dar vienas 5 GB virtualus diskas. Nemokamas vartotojas gali įkelti iki 100 MB failą, tad asmeniniams video laikyti gali būti nelabai tinkamas.

iCloud – Apple produktas veikiantis tik su Apple įrenginiais – MacBook nešiojamais kompiuteriais, iPad‘ais ir kita prakasto obuolio technika. Deja, nemokamas vartotojas gali įkelti tik 25 MB failą. Blogas obuoliukas, blogas…

Yra dar pusšimtis kitų tarnybų, siūlančių 2-5 GB nemokamai. Atrodo, kad ateitis priklauso būtent jiems dėl specialių sinchronizavimo aplikacijų leidžiančių failus valdyti tiesiog savo kompiuteryje net neužeinant į interneto puslapį.

Kas pranašiausias? Pagal poreikius ir įpročius – kaip visada… Kas žino, gal artimiausiu metu IT rinkoje pasirodys dar geresnių ir tobulesnių sprendimų duomenims laikyti?..