Kaip veikia tekstinė Google AdWords reklama?

Google Adwords reklamaTekstinės Google AdWords reklamos platinimo paslauga šiandien gana sėkmingai populiarėja daugelyje šalių. O kai kuriose šalyse ji užima svarbiausią tekstinės reklamos skelbimų rinkos poziciją.

Beje, esminių skirtumų lyginant Google AdWords reklamą su konkurentais nėra jau taip daug – tai pakankamai sudėtingas interfeisas, mokamas API (application programming interface) naudojimas ir pakankamai gera reklaminės kompanijos biudžeto numatymo sistema. Beje, komisinių savo klientams Google nemoka. Tačiau visi šie nereikšmingi sunkumai atsiperka su kaupu, nes naudojantis Google AdWords reklama, žymiai išauga lankytojų, ateinančių iš paieškų sistemos, skaičius.

Žinoma, prieš pradedant dirbti su Google AdWords reklama, būtina užsiregistruoti ir susikurti reklaminę Google paskyrą. Pabrėžtina, kad dirbant su šiuo įrankiu svarbu struktūrizuoti, t.y. atskirai rūšiuoti reklamą skirtingų web-resursų, prekių ar paslaugų, grupuojant jas pagal reklamos temą ar objektą. Google AdWords reklaminės kompanijos kartais vykdomos dviem kryptimis vienu metu – orientuota į paieškų sistemą arba tekstinio-medijų formato. Tačiau tokiu atveju nevalia skirtingų reklamos krypčių nesuplakti į vieną.

Tad kaip gi „dirba“ Google AdWords reklama?

Įdomus Google išskirtinumas yra algoritmų, sudarančių paieškos rezultatus, sudėtingumas. Tai ne tik paieška pagal konkrečius raktinius žodžius ar jų junginius, bet kartu ir sąsaja su ankstesnėmis kiekvieno vartotojo paieškos užklausomis. Google AdWords taip pat susieja užklausas daugiau ar mažiau atitinkančias konkrečią temą, jeigu tekstinėje reklamoje yra bent vienas pagal temą artimas raktinis žodis.

Iš esmės, tekstinės Google AdWords reklamos efektyvumas auga su kiekvienu nauju skelbimu, patalpintu teminėje grupėje. Ta pati taisyklė galioja ir raktinių užklausų bazės formavimui – kuo smulkiau ir tiksliau užklausos bus aprašytos, tuo efektyviau jos veiks auditoriją.

Tiesa, nederėtų nuvertinti ir kitų paieškos sistemų, dirbančių kartu su Google ir parodančių analogiškus paieškos rezultatus. Vertėtų leisti rodyti tų paieškų sistemų rezultatus, nes taip Jūsų tekstinė reklama atsiras ir Google partnerių paieškų rezultatuose.

Tekstinė-medijų Google AdWords reklama

Galima naudotis ir tekstine-medijų (banerių) Google AdWords reklama. Ši reklama leidžia platinti banerius su reklaminiu teiginiu svetainėse-dalyvėse. Vertinant pagal kainą tokių reklaminių teiginių naudojimas net labiau apsimoka nei įprastos tekstinės reklamos platinimas. O taip išreklamuoti neseniai įkurtą internetinį verslą gali pavykti netgi greičiau nei naudojant kitus metodus.

Tačiau reikėtų įsidėmėti, kad tekstinė-medijų Google AdWords reklama reikalauja nuolatinio dėmesio ir vienos ar kitos srities naudingumo statistikos stebėjimo. Pastebėjus kurios nors reklamos efektyvumo mažėjimą, ją reikia tuoj pat šalinti ir jos vietoje sukurti naują.

Google AdWords reklamos mini-case‘ai

Verta pabrėžti, kad norint kuo efektyviau išnaudoti Google AdWords reklamos galimybes, būtina reguliariai peržiūrėti vartotojų užklausų populiarumo pasikeitimus. Keičiantis užklausų populiarumui, reikėtų peržiūrėti ir naudojamų raktinių žodžių sąrašą. Pasirinkti būtina vidutinio populiarumo užklausas, taip išvengiant populiariausių ir mažiausiai populiarių variantų.

Tam, kad atsitiktinai nepasirinktumėte užklausų su nuliniu relevantiškumu, tokias užklausas ataskaitoje galima pažymėti skiltyje „minusas“. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį ir į tekstinės reklamos click‘ų skaičiaus ir efektyvumo sąveiką. Juk Google AdWords reklamoje mokama už kiekvieną click‘ą, o paieškų sistema Jūsų skelbimą gali rodyti tiek pagal temines užklausas, tiek ir pagal šiek tiek tolimesnes temas. Todėl pridėjus panašių ir populiarių raktinių užklausų prie raktinių užklausų sąrašo, galima padidinti tikimybę paieškos rezultatus padaryti kuo labiau atitinkančius temą.

Google AdWords reklaminės kompanijos vertė tiesiogiai priklauso nuo jos sėkmės. Pirmiausia efektyviausiai veikia tekstinė reklama su didžiausia kaina už kiekvieną click‘ą. Tačiau su reklaminių skelbimų populiarumu ir augant click‘ų skaičiui, Google AdWords reklamos vertė taip pat auga. Tam, kad pirmą kartą nepermokėtumėte, vertėtų pasinaudoti automatiniu statymų pasirinkimu reklamos erdvėje. O jau apsipratus, galima pereiti prie rankinio procesų valdymo.

Kasdieninių rodiklių skaičius turėtų būti atidžiai stebimas. Pirmiausia tai neleis nusmukti žemyn reklamai dar efektyviai nesuveikus. Tai reiškia, kad nebūtina reklamos platinti iškart pagal tris dešimtis raktinių žodžių, jei biudžetas yra ribotas. Tokiu atveju būtina atlikti atranką ir sutrumpinti sąrašą iki dešimties relevantinių užklausų. Taip gausite aukštą tekstinės reklamos efektyvumą už pakankamai protingą kainą.

Dar šis bei tas

Norint dar labiau padidinti svetainės ar internetinės parduotuvės tekstinės reklamos efektyvumą, nuorodų skiltyje prie kiekvieno skelbimo galima pridėti iki dešimties nuorodų į reklamuojamą resursą. Toks sprendimas gali iki trisdešimties procentų padidinti reklamos naudingumą. Taip pat prie skelbimų teksto galima pridėti kontaktinę informaciją, tokią kaip adresas ar telefono numeris. Kontaktinė informacija gali labiau sudominti lankytojus. Google AdWords reklamos skelbimus galima papildyti skiltyje „Papildymas/Praplėtimas“, aktyvavus duomenų rodymą.

Naudotojams, norintiems sužinoti Google AdWords reklamos pelno rodiklius, skirta speciali funkcija, kuri duoda rezultatus pagal pateiktus duomenis. Visa tai atliekama greitai ir patogiai. O svetainės priežiūra, deja, nevyksta taip operatyviai kaip norėtųsi – užklausos peržiūrimos iš eilės. Be to, priežiūrą vykdanti įstaiga savaitgaliais visai nedirba, tačiau susisiekti su ja galima tiek telefonu, tiek elektroniniu paštu, tiek specialiais pokalbiais. Net patys šios įstaigos atstovai rekomenduoja į juos kreiptis pirmoje savaitės pusėje ir nesitikėti greito atsakymo, nes vienu metu aptarnauti didelį srautą klientų jiems sudėtinga.

Vietoj reziumė

Apskritai Google AdWords reklamą galima pavadinti vienu iš nedaugelio realiai prieinamų tekstinės reklamos servisų su aiškia kainų politika ir efektyviu rezultatyvumu. Ar verta pasirinkti būtent Google AdWords reklamą? Klausimas sudėtingas. Tačiau sprendimą turi priimti kiekvienas individualiai, priklausomai nuo konkretaus reklamos užsakovo reikalavimų ir galimybių.  Daugiau apie Google Adwords reklamą skaitykite čia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.