SEO etapai
By Marius
Reikia tikėtis, kad skaitantieji šį straipsnį jau supranta, jog SEO nėra kokia nors programa, kurią įsigijus ir paleidus iškart pasiekiamas laukiamas rezultatas – tai yra pakilęs internetinės svetainės reitingas paieškos sistemose. SEO – tai nuoseklus, laiko ir pastangų reikalaujantis darbas, susidedantis iš keleto vienas kitą papildančių etapų. Apie pagrindinius etapus pasakoja SEOaudit specialistai.
Skiriami 5 pagrindiniai SEO etapai.
- Rinkos ir konkurentų tyrimas. Pirmajame etape nustatoma, kokie raktiniai žodžiai yra esminiai, remiantis jų naudojimo dažnumu vartotojams naudojant pastaruosius paieškos sistemose. Taip pat išsiaiškinama, kas konkrečiu atveju yra kliento „draugai“ ir „priešai“: įvardijami pagrindiniai konkurentai, veikiantys toje nišoje, įvertinamas jų pajėgumas darbe su paieškos sistemomis bei išskiriami galimi partneriai, galintys prisidėti siekiant rezultato efektyvumo.
- Vidinis SEO. Paprasčiau tariant, tai darbas užsakovo svetainėje, peržiūrint ir sutvarkant ją taip, kad atitiktų visus internetiniams tinklapiams keliamus reikalavimus. Dirbama tiek techniškai su programiniu kodu, tiek su turiniu – taisomi esami tekstai ar papildoma naujais, nukreiptais į raktažodžius, geriausiai atspindinčius konkrečią rinką. Tuo siekiama, kad svetainė būtų tinkamai suprantama paieškos sistemoms, o potencialūsklientai rastų visą aktualią informaciją.
- Išorinis SEO. Šį etapą galima pavadinti svetainės populiarinimu už jos ribų, sukuriant atgalines nuorodas į užsakovo svetainę. Atgalinės nuorodos talpinamos naudojant keletą strategijų. Visų pirma, užmezgus ryšius su tos pačios veiklos srities partneriais internete, nuorodos talpinamos jų puslapiuose. Taip pat kuriami tekstai su integruotomis nuorodomis į konkrečią svetainę. Nuorodas efektyvu platinti forumuose, kuriuose lankosi tikslinės grupės atstovai bei vis labiau populiarėjančiuose socialiniuose tinklapiuose.
- Monotoringas. Nuolat prižiūrima, kokį efektyvumą duoda prieš tai analizuoti žingsniai. Stebima, kaip kyla užsakovo pozicijos paieškos sistemose, analizuojami užsakovų veiksmai, pasiekti rezultatai.
- Nuolatinis atnaujinimas, kaitos valdymas. SEO etapai nėra baigtiniai, jie nuolat kartojami. Būtina stebėti pokyčiuos konkrečioje rinkoje, sekti konkurentų žingsnius ir reaguojant į tai nuolat atnaujinti interneto svetainę.
Taigi, SEO yra ilgai trunkantis procesas. Jį patartina rinktis tiems, kurie nori ilgalaikių rezultatų, pasiekiamų ne per trumpą laiką.